KARYER AVTOSAMOSVALLARINING KATTA O‘LCHAMLI SHINALARINI TA’MIRLASH USULLARINI KO‘RIB CHIQISH VA TAHLIL QILISH
Main Article Content
Annotatsiya
Ochiq kon ishlarining jadallashuvi va karyer texnikasi parkining o‘sishi sharoitida katta o‘lchamli va o‘ta katta o‘lchamli shinalardan samarali foydalanish va ularga texnik xizmat ko‘rsatish masalalari alohida dolzarblik kasb etmoqda. Ushbu maqola karer avtosamosvallari shinalarining yeyilish sabablarini tahlil qilishga va ularni tiklashning asosiy usuli sifatida issiq vulqonlash usulini ko‘rib chiqishga bag‘ishlangan. Shikastlanishning eng katta xavfi protektor va shina yon tomonlariga to‘g‘ri kelishi, nuqsonlarning tabiati esa turli xil va ko‘pincha kombinatsiyalangan xususiyatga ega ekanligi aniqlandi. Issiq vulqonlash usuli texnologik reglamentlarga qat’iy rioya qilgan holda shinalarning mexanik xususiyatlarini tiklash va ularning xizmat muddatini sezilarli darajada uzaytirishni ta’minlaydi. Tiklashning asosiy bosqichlari, jumladan tayyorlash, tozalash, ta’mirlash materiallarini qo‘llash, issiqlik bilan ishlov berish va kosmetik ta’mirlash ko‘rib chiqilgan. Jarayon ko‘p mehnat talab qilishi, uni yanada optimallashtirish, jumladan, texnologik yechimlarni avtomatlashtirish va takomillashtirish zarurligi ta’kidlandi. Bundan tashqari, shinalar va g‘ildiraklarning yeyilishga chidamliligini oshirish maqsadida ularning o‘zida konstruktiv o‘zgarishlarni amalga oshirish imkoniyatini ko‘rib chiqish taklif etilgan. Olingan natijalar texnik xizmat ko‘rsatish reglamentlarini ishlab chiqishda va karyer texnikasini ta’mirlash tizimlarini takomillashtirishda foydali bo‘lishi mumkin.
Downloads
Article Details
Soni
Bo'lim

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ommaviy Litsenziya Shartlari
(Ochiq jurnal tizimlari (OJS) uchun)
O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq quyidagi shartlar taqdim etiladi:
-
Mualliflik huquqi:
Chop etilgan maqolaning mualliflik huquqi muallif(lar)ga tegishli bo‘lib qoladi. Shu bilan birga, maqola OJS platformasida chop etilgandan so‘ng, uning kontenti Creative Commons (CC BY) litsenziyasi asosida tarqatiladi. -
Litsenziya turi:
Ushbu maqola Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) litsenziyasi asosida tarqatiladi. Bu shuni anglatadiki, foydalanuvchilar ushbu maqolani quyidagi shartlarda qayta ishlatishlari, bo‘lishishlari va qayta ishlashlari mumkin:- Nusxa ko‘chirish va tarqatish: Maqola matni yoki uning qismlari nusxasi erkin tarqatilishi mumkin.
- Iqtibos keltirish va tahlil qilish: Maqoladan qismlar iqtibos sifatida foydalanilishi mumkin.
- Erkin foydalanish: Tadqiqot va o‘quv jarayonlari uchun maqoladan erkin foydalanish huquqi mavjud.
- Muallifga havola qilish: Foydalanuvchilar maqola muallifini to‘g‘ri ko‘rsatishi va asl manbaga havola berishi lozim.
-
Kommersiyaviy foydalanish:
Ushbu maqoladan tijorat maqsadlarida foydalanishga ruxsat beriladi, ammo mualliflik va manbaga havola majburiy hisoblanadi. -
Hujjatni o‘zgartirish:
Maqolaning matni yoki mazmunini o‘zgartirish, uni qayta ishlash mumkin, lekin har qanday o‘zgarishlar mualliflikka salbiy ta’sir ko‘rsatmasligi kerak. -
Mas’uliyat cheklovi:
Muallif(lar) maqola tarkibidagi ma’lumotlarning to‘g‘riligiga javobgar bo‘lib, platforma tahririyati mazkur ma’lumotlardan foydalanish natijasida kelib chiqadigan har qanday zarar uchun javobgarlikni o‘z zimmasiga olmaydi. -
Ommaviy foydalanish majburiyatlari:
Ushbu maqola mazmuni faqat qonuniy va axloqiy talablar asosida ishlatilishi kerak. Noqonuniy foydalanish qat’iyan man etiladi.
Izoh:
Mazkur litsenziya shartlari mualliflar va foydalanuvchilar o‘rtasida ochiq va shaffof foydalanishni ta’minlashga qaratilgan. Bu shartlarni qabul qilish orqali, siz maqola mazmunini Creative Commons litsenziyasiga muvofiq qayta ishlash va tarqatishga rozilik bildirasiz.
Havola: Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
How to Cite
References
1. Мухитдинов А.А., Юсупов У.Б. Оценка влияния продольного уклона карьерных дорог на ресурс крупногабаритных шин // Механика ва технология илмий журнали, Т-2023, №2 (11). С. 92-103.
2. Горюнов С.В. Функциональная модель прогнозирования долговечости шин карьерных автосамосвалов // Известия МГТУ «МАМИ» №2 (16), 2013, т. 1. С. 149-154.
3. Мухитдинов А.А., Юсупов У.Б. Оценка влияния продольного уклона карьерных дорог на ресурс крупногабаритных шин // Механика ва технология илмий журнали, Т-2023, №2 (11). С. 92-103.
4. Кульпин А.Г., Стенин Д.В., Кульпина Е.Е. Исследование потока отказов крупногабаритных шин карьерных автосамосвалов (Investigation of large tires failure flow of quarry dump trucks) // Вестник Кузбасского государственного технического университета. 2017. № 6, С.162-167. DOI: 10.26730/1999-4125-2017-6-1-162-167.
5. Юсупов У.Б., Мухитдинов А.А. Результаты анализа маршрутов технологических дорог карьера Мурунтау НГМК. // International journal of theoretical and practical research. Year: 2022 Issue: 12 Volume: 2. P. 9-17.
6. Топалиди В.А., Юсупов У.Б. Износостойкость шин специализированного автотранспорта в карьерных условиях. Т.: Издательство «Avtomsan», 2021. 134 с.
7. Юсупов У.Б., Мухитдинов А.А. Разработка методики прогнозирования ресурса шин специализированного автотранспорта в карьерных условиях. Фундаментальная и прикладная наука: состояние и тенденции развития. Монография. Петрозаводск: МЦНП «Новая наука», 2023. С. 168-191.
8. Ефимов В.И., Кротиков О.В. Оценка эффективности эксплуатации крупногабаритных шин на угольных разрезах ОАО «ХК «СДС-Уголь» // Известия ТулГУ. Науки о Земле. 2013. Вып. 2. С. 112-117.
9. Руководство по эксплуатации карьерных и индустриальных шин радиальной и диагональной конструкции. Белшина-2024. 49 с (https://www.belshina.by/cn/about-company/dlya-potrebitelya).
10. Комбинированный ремонт КГШ пластырями SB и S. Данные с сайта Rossvik (https://rossvik.ru/technological-maps/kombinirovannyy-remont-kgsh-plastyryami-sb-i-s/).
11. Технологическая инструкция по ремонту шин карьерной и внедорожной техники методом горячей вулканизации ООО «Термопресс».
12. Как устроена шина. Данные с сайта Rossvik (https://rosava.com/ru/useful_tips/yak-vlashtovana-avtomobilna-shina).
13. Данные с сайта компании ExpaTech (http://www.expt.ru/f2.htm).
14. Щадов И.М., Конюхов В.Ю., Чемезов А.В., Беляевская Т.С. Эффективность восстановления крупногабаритных шин, эксплуатируемых на горных предприятиях // Вестник ИрГТУ №8 (103). 2015. С. 220-227.
15. Юрий Воронков. Ремонт крупногабаритных шин. Данные с сайта dprom.online (https://dprom.online/unsolution/remont-krupnogabaritnyh-shin/).
16. Скорняков Э.С., Кваша Э.Н., Хоменя А.А., Бойков В.П. Эксплуатация и ремонт крупногабаритных шин. – М.: Химия, 191. С. 128.
17. Ремонт КГШ веерным пластырем TRS с заворотом через бортовое кольцо. Данные с сайта Rossvik (https://rossvik.ru/technological-maps/remont-kgsh-veernym-plastyrem-trs-s-zavorotom-cherez-bortovoe-koltso/).
18. Данные с сайта Дзен (https://dzen.ru/a/YQlP8FEL-mJ4poWZ).
19. Данные с порталов Glots.uz и Stroyka.uz.
20. Кучумова А. И снова о крупных шинах: нудо уметь крутиться. Данные с сайта dprom.online (https://dprom.online/unsolution/i-snova-o-krupnogabaritnyh-shinah-nado-umet-krutitsya/).
21. Кучумова А. Совершенно здоровые шины // «Добывающая промышленность» №4 (16). 2019 (https://dprom.online/mtindustry/sovershenno-zdorovye-shiny/).